کد خبر: 1229781
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
در حال حاضر هزاردستگاه واگن مسافربری در کشور فعالیت می‌کند که نیازمند نوسازی است و بر اساس مفاد برنامه هفتم توسعه باید ۵۰۰دستگاه واگن مسافربری به فوریت در اختیار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

جوان آنلاین: معاون ناوگان راه‌آهن کشور می‌گوید: متوسط عمر واگن‌های مسافربری راه‌آهن بالاست و نیازمند سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور هستیم. 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ضیایی‌مهر، معاون ناوگان راه‌آهن کشور با بیان اینکه واگن‌های مسافری و باری ۱۰۰درصد در اختیار بخش خصوصی است، گفت: در راستای واگذاری تصدی‌گری‌های دولت، بیش از ۳۰درصد از ۵۳۰ لکوموتیو فعال در کشور، در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. معاون ناوگان راه‌آهن کشور با بیان اینکه متوسط عمر واگن‌های مسافربری راه‌آهن بالاست، تأکید کرد: در حال حاضر هزاردستگاه واگن مسافربری در کشور فعالیت می‌کند که نیازمند نوسازی است و بر اساس مفاد برنامه هفتم توسعه باید ۵۰۰دستگاه واگن مسافربری به فوریت در اختیار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد. ضیایی‌مهر تصریح کرد: ۱۵‌هزار کیلومتر زیرساخت ریلی در کشور وجود دارد که ۱۱‌هزار کلیومتر آن خطوط اصلی و ۴‌هزار کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری است. 
معاون ناوگان راه‌آهن کشور با بیان اینکه دوسوم لکوموتیو‌های راه‌آهن در بخش تجاری و یک‌سوم در بخش مسافری فعال است، خاطرنشان کرد: ۳۲۰دستگاه لکوموتیو در بخش حمل بار و ۸۰دستگاه لکوموتیو هم در بخش حمل مسافر فعالیت می‌کنند و ۱۳۰دستگاه لکوموتیو مانوری هم برای آماده‌سازی قطار‌ها در ایستگاه‌ها وجود دارد. همچنین حدود ۳۰‌هزار دستگاه واگن باری در شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. معاون ناوگان راه‌آهن کشور با بیان اینکه واگن‌های باری با سرمایه‌گذاری‌های خوب شرکت‌های بخش خصوصی در سال‌های اخیر، کاملاً در داخل کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیازی به واردات واگن باری از خارج کشور نداریم و از واردات این محصول بی‌نیاز هستیم. ضیایی‌مهر با اشاره به اینکه ۳۲۰ لکوموتیو فعال باری در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد واگن‌های باری متناسب با زیرساخت‌های ریلی کشور، باید دو برابر افزایش یابد و به ۳۰۰ لکوموتیو فعال در کشور نیاز داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار